Willkommen in München zur OVAB Europe 3. Digital Signage Konferenz

- Wir von invidis freuen uns die mehr als 230 internationalen Teilnehmer der OVAB Europe 3. Münchner Digital Signage Konferenz in München willkommen zu heißen. Die wirtschaftlichen Rahmenbedingungen waren dieses Jahr von Florian Rotberg

eine großer Herausforderung im Vorlauf zur Konferenz. Mangels ausreichenden Reisebudgets konnten viele Interessierte sich nicht zur Konferenz anmelden. Trotz alledem haben sich Delegierte von Kanada und USA im Westen über Israel im Süden bis hin zu Indien im Osten in München eingefunden. Eine Steigerung von über 20% zum Vorjahr.

Das aktuelle Programm zur Konferenz und die Anfahrtdetails haben wir für alle Teilnehmer hier zusammengestellt

Programmablauf OVAB Europe Konferenz*

09:30 – 09:40 „Welcome to the Conference“ Florian Rotberg, Managing Director invidis consulting
09:40 – 09:55 “OVAB Europe -the first DooH centric Pan-European association” Dirk Hülsermann, President OVAB Europe
09:55 – 10:15 “Overview over the digital signage industry in Europe” Oliver Schwede, Senior Analyst invidis consulting
10:15 – 10:45 „Moving image – more effective. How moving pictures improve media effectiveness. First results of the neuro-scientific research conducted by Ströer Infoscreen.“ Doris Braune, Marketing Ströer Infoscreen
10:45 – 10:50 Mall Signage Market Update
10:50 – 11:20 “Shopping malls are like urban entertainment centers – how does this influence thevisitors?” Klaus Striebich, Managing Director Leasing ECE Projektmanagement GmbH & Co.KG
11:20– 11:45 Coffee Break
11:45 – 11:50 Tourism Market Update
11:50 – 12:20 „Multichannel marketing and integrated communication in tourism” Dr. Ferdinand Hager, Board of Management feratel media technologies AG
12:20 – 12:25 Cinema Market Update
12:25 – 12:55 „Digitalization of the cinemas reveal huge potentials for new forms of advertising and communication.“ Thilo Rieg, CMO Cinemaxx AG
12:55 – 13:55 Lunch Break
13:55 – 14:00 DooH Market Update
14:00 – 14:30 „Do current technology and pricing fail to meet the requirements of the outdoor advertising industry? What does it take to digitize traditional billboards and posters?” Christian Vogel, Head of Digital Outdoor Wall AG
14:30 – 14:35 Corporate Communications Market Update
14:35 – 15:05 “Pitfalls and solutions for employee communications in the maintenance overhaul and repair sector” Gerda Stein Elton, Communications Manager Lufthansa Cargo AG
15:05 – 15:40 “Results of the first OVAB Europe Study conducted by Nielsen.” Jens Ohlig, Director Analytic Consulting
Nielsen Media Research
15:40 – 16:00 Coffee Break
16:00 – 17:30 Audience Metrics Standards – Moderated Discussion Etienne Reignoux, Chief Development Officer of Neo Media Group (CH)
Brian Dusho, CEO Broadsign (US)
Dirk Hülserman, President OVAB Europe
Olivier Duizabo, CEO Quividi
16:00 – 17:30 Workshop: Digitale Informationssysteme Frank Sautner, CMP-Weka Verlag
Jürgen Böpple, macom
18:00 – 21:00 Post Conference Networking with open bar

*Der Veranstalter behält sich das Recht vor, die gesamte Veranstaltung oder einzelne Teile räumlich und/oder zeitlich zu verlegen, zu ändern oder auch kurzfristig abzusagen.

Einen Kommentar hinterlassen

Ihre E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.